Колко струват Алпийските атракции на кмета на Ардино? Разбира ли от управление на публични инвестиции и тяхната цел или управлява като ЕТ община Ардино?

 



Кметът на община Ардино инж. Изет Шабан откри новоизградения въжен атракцион „алпийски тролей“ (ZipLine - зиплайн) над река Арда при Дяволския мост. На събитието присъстваха още председателят на Общинския съвет Сезгин Байрям, зам.-кметовете Неджми Мюмюнходжов и Наско Кичуков, Марчо Паунов, представител на фирмата-изпълнител „Въжен път“ ЕООД от Пловдив и туристи.

„Хаирлия да е! Пожелавам безаварийно ползване на съоръжението! Надявам се новата въжена атракция да предизвика интерес не само от страна на туристите, които идват тук, но и да привлече посетители и от другите общини от областта. Очакваме всички специално да посетят Дяволския мост, да се спуснат по алпийския тролей и да изживеят това прекрасно чувство“, заяви по време на откриването на въжения атракцион кметът Изет Шабан. Той отбеляза, че в началото на първия му мандат през 2019 г. са започнали да изграждат подобни атракции в сферата на туризма. „Тръгнахме с откриването на въжен парк в туристически комплекс „Белите брези, уточни Изет Шабан. 

Коментарът на Нурикян:

За линията са похарчени само за изграждането му са платени 40355.40 лв.

За въжения атракцион в Бели брези са похарчени 15000.00 лв. При цена от 20.00 лв. за билет, това съоражение става слабо използвано. Явно цеата е формирана за да избие съоражението за една година. Това на практика показва, че кметът Изет Шабан ръководи общината като фирма, не само той а и общинските му съветници. 

Една община не може да бъде управлявана като фирма, на скоро разбрах и за други дейности на кмета, продавал общински земи на пазарната стойност за страната, защо това е зле за едно общинско ръководство? Защото общината има социална функция, защото осигурява публични услуги и политика насочена към хората от  общината, тя не може да продава земя на пазарни стойности, особено Ардино, защото се обезлюдява. Вместо да продава на по малко от половината цена на земята, за да се преселят хора или да купят имот за инвестиция, той прави точно обратното. Вместо да взима символичен билет за посощение на атракции и исторически места за да привлече повече туристи той прави точно обратното. 

Какво икам да кажа? Ами с няколко думи, няма условия за инвестиции. Ако билета е по нисък ще има повече туристи, лично аз не бих се качил на това нещо срещу 20лв. А едно семейство 4 членно трябва да даде 80 лева. Ако има постоянен поток от туристи, ще има повече хора в града, местния бизнес ще усети това. Някой може да реши да построи хотел, може да се обърне към общинаа за съдействие и там ... греда. Кмета иска 3 милиона примерно за земята. 

Давам пример с Турциям за заввода на Volkswagen:

Предимствата на Турция пред България за построяването на нов завод на Volkswagen са на стойност няколкостотин милиона евро, съобщи „Ханделсблат“.

Турция може да предложи безплатни терени, собствени инвестиции и държавна финансова помощ за построяването на завода, като за размера на тази помощ няма горна граница, „24 часа“.

Този пример казва достатъчно, колко е зле представата на кмета за управлението на общината. 

Така похарчените 45 000 лв. стават неефективни и хвърлени в коша. Община Ардино не е богата община за хвърли толкова пари на вятъра.

После кмета реве, че на дните на Ардино нямало хотели за хората? Ами няма да има.




Публикуване на коментар

По-нова По-стара